Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 november 2015

Små förberedelser


Så fortsätter jag dona på med ett och annat här hemma.
Just den här tiden på året finns det hur mycket som helst känns det som. Jag som inte är nån inbiten julstädare har helt enkelt tid och möjlighet att ta i tu med skåpar och lådor nu. I dag har jag gått igenom en massa papper som är det tråkigaste som finns. Spara eller inte spara, det är frågan. Nu är det hur som helst försent för det är redan uppeldat.
Så har jag äntligen fått fast de sista hänganordningarna på mina målningar. Ska bli så skönt att få det här överstökat.


Som vanligt har vi varit till skogen Zeb och jag. Vått och halt efter vägarna och snön är riktigt blöt och sliskig. Jag var våt om både händer och fötter när vi kom hem. Plockade med mej en liten gran, det blir ju lillajul alldeles strax. Blåbärsris fick jag också med som nu står och pryder köksbordet med de röda lyktorna. Törs man säga att det börjar bli riktigt julmysigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar