Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 november 2015

Bra start på veckan


Just nu kör jag lite permittering.
Men det går det också bara man ser positivt på tillvaron.
Till exempel hinner jag avfrosta frysen och städa köksskåpen som jag gjort i dag. Känns riktigt bra att gå igenom vad som finns i skåp och lådor och med tanke på bäst före datumet på flera produkter verkar det vara en stund sen senast.


Så hade jag fixat in mej hos ordförande och fru i det skönaste av sällskap under eftermiddagen.
Spatserade dit i det strålande vackra vädret och kunde inte lämna kameran hemma.


Där agerade jag konstkritiker och hyvlade av näsvingar, skuggade och krullade hår.
I stundens ögonblick kom jag på att jag golvade en nalle och aldrig såg efter om han överlevde fallet eller inte.
Det var den trevligaste måndagseftermiddag på länge och mitt varmaste tack till de inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar