Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 november 2015

En svacka


Ursäkta nu för alla doggybilder men det är sånt som finns i kameran och mörkret som kommer så hastigt gör att själva fotandet blir en pärs.
Så. Har en svacka känner jag, kanske bara för i dag men ändå. Sa åt gubben vid kvällsmaten att jag precis tycker att mörkret tynger mej hårt i kväll. Eller sa jag, så är det jordens dragningskraft. Gubben hade just läst högt för mej att bakdelen efter 30 dras mer och mer mot jorden men att det nog går att träna bort. Jo jag tackar jag! Sen visade han övningen och jag tänkte dra av i ett hysteriskt flabb. Ja ser ni allt kan man glädjas över.
Nå det som nu är värst är ryggen eller mer exakt mellan vingarna. Känns som allt är låst och jag har nu försökt rulla mej över både brödkavel och boll vilket resulterade i att jag knappt fick av mej tröjan när jag skulle in i duschen. Det lutar åt ett Sirdalud piller vid sängdags. Ska först bara klura ut om jag tar det starkare eller svagare, beror helt på hur groggy jag har lust att bli ett onsdagskväll mitt i veckan. I morgon är en annan dag. En helt annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar