Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 november 2016

Advent


Så har vi gått in i adventstiden.
Vi besökte familjegudstjänsten i dag, jag hade sån önskan att få uppleva hosianna sången på plats och ställe. Den är så mäktig och fin.
Så har det varit mycket med snön som fallit under natten och lagt sej i drivor eftersom det blåser rätt friskt. Men dagen har varit ljus och fin och snön bidrar till att humöret stiger. Adventstid och snö är en riktigt bra kombo.
I morgon har jag den äran att få återvända till arbetet efter två permitteringsveckor.
Åtminstone än i dag ser jag fram emot det. Tror nästan jag skulle bli smågalen om jag inte får komma ut bland folk nu. Så snart får jag börja söka efter arbetsbrillorna, klippa naglarna för ovanlighetens skull och börja känna mej som en äkta metallare igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar