Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 15 november 2016

En köksdag


Stor del av dagen har jag tillbringat i köket.
Började med att fylla en saftmaja med aroniabär och nu har jag 4 liter saft som ska på flaskor.
Så fick jag lite flow och tänkte att en mjuk pepparkaka skulle vara jättegott. Julen smyger sej sakta på så varför inte. Så gjorde jag min allra första egna drömrulltårta någonsin av bara farten. Dubbelsats till fyllning, varför snåla när man nu en gång bakar tänkte jag.
Förut när barnen var små bakades det jämt som jag minns det, men i dessa dagar är det väldans lite av den varan. Ibland är det faktiskt riktigt gott med hembakt till kaffet.
I kväll ska jag ta mej till Kokkola och kvällens artist talk. Har lite förutfattade meningar om kvällens gäst och tror inte jag får ut så mycket av det men jag åker i alla fall så får jag ännu en föreläsning till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar