Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 november 2016

I sällskap av dammvippa


Håhhåjaja...
Det var en riktig käftsmäll man vaknade upp till i morse.
Trump är i ledning! Det var det första jag hörde av gubben när jag slog upp gluggarna. Han hade då börjat följa med valvakan på tv och jag korsjämrade mej i sängen. Fick riktigt ont i magen och kunde inte få ner min morgongröt utan halva tallriken åkte i slasken.
Och nu sitter vi här med en osäker världsbild framför oss. Vart är vi på väg? Hur drabbas vi? Hur tänkte dom?
I kväll hänger jag mej åt dammvippan och skurmedel så långt jag nu orkar. Men en liten putsning blir det i alla fall. Och den första juliga saken har hittat hit. En liten vit gran som är så nätt och diskret. Som vid varje år får jag börja försiktigt så inte lilla hjärtat hoppar ur bröstet på gubben. Han är så känslig vad det kommer till julen och vilken tid man startar upp det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar