Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 november 2016

Mässlördag


Regn och elände redan från morgon så vi beslöt att besöka mässan som ordnas i Jeppis denna helg.
Mycket vackert att beskåda och en del intressanta montrar. Och rätt som det var så var halva Merabs gänget på ett och samma ställe, och då går man inte därifrån utan ett leende på läpparna.
Lite småkrafs följde med hem och så en blombukett från Sunds monter för att förgylla den grå vardagen.
Så blev det mat inne i stan och lite handlande före vi körde hemåt. Skönt att komma hem eftersom jag vid det laget var dyblöt om fötterna, borde verkligen ha gummistövlar i detta väder vart man än far.
Det var verkligen tur att vi kom hem när vi kom för inte länge efteråt fick Zeb ett epilepsianfall. Vi visste att en gång denna vecka har vi glömt att ge honom medicin för vi fick det inte att gå jämt med lördagskorvhalvorna han får tillsammans med pillren (tre piller på morgonen och två på kvällen) Mera än en gång glömt så vet vi att förr eller senare brister det i signalerna till hjärnan och ett anfall kommer. Nu gick det ganska bra den här gången men han var lite bortkommen efteråt.
Ha nu en skön kväll ute i stugorna, det tänker åtminstone jag försöka ha. En soffa och levande ljus, det kommer man långt med när vinden viner kring knutarna och regnet piskar rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar