Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 november 2016

Träsnitt


Man får nog vara glad att man har hobbyn av alla de slag i dessa tider.
Fast det nu inte är mer en två veckors permittering och jag redan är på den andra veckan så nog blir man småknäpp nog.
Jag pratar nu mest med hunden och får inte igång de djupaste diskussionerna, han har mest att säga om jag lägger mej på sofflocket och är allmänt tråkig.
I måndags var jag på överraskningsbesök till en kär gammal vän och vi sträckpratade i tre timmar vilket var riktigt befriande.
Och i går var det skolkväll så då pladdrades det i bilen till och från. Himla tur att man har sånt också.
Men i dag alltså har jag suttit i målarlyan/skaparrummet och träsnittat. Det här är riktigt roligt och megabra terapi. I skrivandets stund har jag snittat ut ett träd i mdf och senare i kväll ska jag köra svart färg över bilden med en gummiroller och se om jag eventuellt måste snitta bort mera. Kanske också göra nåt provtryck. Tänkte att jag i morgon kunde visa er slutresultatet om det nu inte skiter sej helt, vilket också är en möjlighet. I såfall glömmer vi det och fortsätter framåt helt enkelt.
Inte är det en lätt hobby heller att sitta böjd över och greppa snidjärnet och arbeta fram detaljer. Så småningom krampar hela överkroppen och rätar man ut fingrarna är det snudd på omöjligt att få krok på dem igen. Men det är smällar man får ta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar