Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 november 2016

Att se framemot



Så var det färdigt arbetat på ett par veckor.
Permittering väntar bakom hörnet igen en gång tråkigt nog. Men jag försöker göra det bästa av situationen och tänker att det är dagar att vila, hämta energi och ställa till med lite julförberedelser.
Men i morgon bär det av på roligheter och jag har packat ner det nödvändigaste.
Kära mor tar sina döttrar under varsin beskyddande vinge och reser iväg till huvudstaden. Härligt hursomhelst att göra en sådan där mor/döttrar resa. Vi ska dyka ner i julkrimskramsens underbara värld vid Stockmanns. Klämma på kulor utan att nån stressad gubben står suckandes och tittar på klockan. Trava iväg till Kappeli för att dricka varm glögg och insupa atmosfären. Äta gott, skratta hysteriskt och framförallt vara tillsammans. Två dagar med huvudstadens puls, sen är det skönt att komma hem till obygden igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar