Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 24 november 2016

Fortsättning på mitt skapande


Så kan vi fortsätta på ämnet träsnitt.
Tavlan är inramad och visst blev jag rätt nöjd med den.


När jag hade trädet klart fick jag användning för glasskivan, den svarta färgen och gummirollern. Glasskiva är bra att ha för att få rollat ut färgen jämt, jag borde dock ha en större glasskiva men man tager vad man haver.


Så rollar man ut det på mdf skivan och då är det bara upphöjningarna som tar åt sej färg.


Så på med det extremt tunna rispappret och sen är det att försiktigt gnugga med en sked för att få färgen att fästa.


Här ser ni hur tunt pappret är så det gäller att vara rätt lätt på hand. Dessutom så blir ju bilden spegelvänd så i vissa fall kanske man måste ha det i bakhuvudet redan när man formar sitt motiv.
Ja det var väl ungefär allt om detta ämne och jag har fått dämpat den kreativa klådan på ett tag.
Hoppas i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar