Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 2 november 2016

Lagom


Halvfati småfeit och lagom nöjd.

Voj jestas vad det har jamsats om skattelistorna i radion de senaste dagarna. Hur folk är intresserade och framförallt avundsjuka på dessa personer.
Här ser ni en som är nöjd med det lilla. Att bara få komma hem efter arbetet, pussa på gubbe och hund. Få lite mat och frisk luft. Dona en stund i min målarlya. Och sova, oh my vad det är skönt att sova! Vad mer kan en kvinna begära? Skulle jag vara lyckligare om jag hade mera pengar och mindre fläsk kring låren? Skulle inte tro det.

2 kommentarer:

  1. Hej, ja tänkt he sama tå di jåma på me vem som fötjäna vaa... ja e frisk å har ein gubb ja tycker om å båne mår bra va meir kan ja begär. Vi har å mat på boli varinda daa å frysn full just nu me älgköti så int gar he na nöd på oss ja å dömde lååre ska vi int tala om, ti e mjuk å goo :D Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va fint ti hör he jag har meehald. Å ti gangona he räcker ti na liiti extra vil a jo vaar riittit ifråån se! ;) Trevlig helg!

      Radera