Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 november 2016

Mitt juliga hörn


Jag har fixat till ett juligt och mörkt hörn i vårt hus. Alltid svårt att fotografera och nu när det är så dystert ute blir det verkligen inte bättre.
Tänkte att om en vecka är det lillajul och advent så nu måste det nog vara lovligt att brassa på med pyntet. Vilket ändå är väldigt sparsmakat hos oss.
Tog hunden på en skogspromenad i dag och fick hem en liten gran och enris. En liten ljusslinga, en träkorg och en stund senare har jag en fin mycket småjulig bordsprydnad.
Stolarna är Varax och ur serien Tuuli och bordet/kaffevagn/serveringsvagn är min egna design.


Den här inkommande helgen verkar det finnas julmarknader och mässor i minut och parti. Få se om man skulle ta sej ut på nåt. Blir ju rätt "kåtabränd" här om dagarna och att prata med hunden blir ju inte den bästa konversation.  Hur det nu blir återstår att se när vi vaknar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar