Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 22 november 2016

Julen smyger in



Jag slapp en stund in till stan med gubben i dag.
Vi drack kaffe på stans nyaste cafe´ och jag tog nån blandning med honung och pepparkaks smak och det var supergott. Visste inte vad jag vill ha bara att det skulle vara nåt annat än vanligt kaffe.
Och jag hade ett fasligt drag med julklappar. Hittade flera stycken små rara presenter och var så nöjd. Det satsas endast småslantar på paket i detta hus, men alltid vill man ju glädja nån med nåt smått. Vi har alla precis allt vi behöver och det känns inte vettigt att hålla på och köpa enbart för köpandets skull. Har man tur kommer det ett liv och en vardag efter julen också.
En stjärnljusslinga investerade jag i och gubben tog motorsågen och sågade bort de nedersta kvistarna av lärkträdet här hemma. Så valde jag ut en passlig gren att ta in och dekorera.
Ibland behöv det så väldigt lite för att få in lite myspys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar