Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 november 2016

Söndag


Solen har nu sjunkit ner bakom träden efter en alldeles strålande vacker dag.
Hundpromenaden på förmiddagen var i det kallaste laget men samtidigt njöt vi av terrängen som glittrade i solen.


De få gånger jag har rosor hemma gäller det att ta tillvara dem så länge det går.
Dessa köpte jag för över en vecka sen och de torkade så fint i vasen efter några dagar. Egentligen tycker jag de blev vackrare för var dag som gick då färgen blev intensivare.
Så i dag klippte jag av dem och satte dem i "ljuskopparna" i mitt hemmagjorda betonghjärta, och fortsätter att njuta av dem.


Pojkarna har varit hemma på mat och det har badats bastu och setts på fotboll.
Nu har de åkt hem till sina lägenheter och jag funderar på att besöka farmor. Det hade jag tänkt göra också i går men bekvämligheten tog överhand. Det är så lätt hänt att det går så, samtidigt som man vet att ett besök för henne verkligen gör skillnad. Så ja, jag åker dit nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar