Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 24 januari 2018

Ändrade planer


Jag väntade så på träffen i kväll med mina skolvänner. Vi skulle gå på utställning och sen sitta på nån kafeteria och skvallra. Men vädret har varit så extremt dåligt i dag och när vi körde hem och jag verkligen fick se hur uselt det var (i fabriken har man dålig uppfattning om verkligheten där ute) så messade jag att jag inte är beredd att ge mej ut på vägarna. Och vi kom överens om att det är ett klokt beslut att stanna hemma och istället ta nya tag en annan gång. Lite surt kändes det men tillika var jag nöjd med läget för jag är så där mitt i veckan trött.
Lite husmorspoäng tog jag väl ändå när jag serverade rykande varm köttsoppa och nybakta ostscones åt gubben när han kom från massören.


Och där bakom snön skymtar växthuset och en liten liten odlingslängtan spirar nu fast det bara är januari än så länge. Egentligen gillar jag den här tiden oerhört när inga krav på just ingenting finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar