Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 4 januari 2018

Fräscht inslag


Har ett fräscht inslag på fönsterbrädet i köket. Två små våreldar bland det juliga och glittriga.
Fullt ös har det varit hela dagen lång. Direkt från arbetet till staden där jag skulle möta upp en beställare av en akvarell som jag gjorde klar strax före julen. I dag hjälpte jag henne att välja ram till målningen. Bästa belöningen för ett arbete är när folk tycker att målningen är ännu bättre i verkligheten än på bilder som blivit skickade.
Diskmaskinen och Zeb surrar i takt, en i köket och den andra i soffan. Själv ska jag slänga upp fötterna en stund och stirra in i elden i spisen. Vet ändå att jag ännu hamnar på en runda med den nu sovande hunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar