Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 januari 2018

Väninnor på vift


En av mina väninnor som jag träffade på min förra arbetsplats och som jag känt i 20 år går minsann nästa vecka och fyller 80 år! Det är inte klokt, nej det är verkligen inte det.
Hursomhelst tänkte jag att jag redan nu ska fira henne, köpte en liten nalle till samlingen och bjöd henne på pizza i stan. Båda gillar vi pizza och har ätit detta på flera av våra träffar.
Tog henne med till Mr Bank dit hon inte varit, skålade i isvatten och åt och pratade så mycket att vi skulle behövt få uppvärmd vår mat på nytt.
Härliga underbara vän. Det är en ynnest att få tillbringa tid med sådana som har livserfarenhet och humor så man vill trilla av stolen av skrattanfall. Men också ett djup som är minst lika viktig i en vänskap.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar