Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 januari 2018

Att ha gjort egna kort


Det hela började med att Esse församling beställde en målning som blev till ett dubbelkort i A4 storlek som delades ut åt åldringarna i Esse i adventstid. Jag tänkte att jag själv kunde göra mina egna kort av mina målningar eller fotografier. Vanliga postkort eller dubbelkort med kuvert, det får man fixat från ifolor. Det tog en tid innan jag kom till skott men häromdagen fick jag hem mitt första.


Av ett favoritfoto gjorde jag fyrkantiga dubbelkort med matt yta och jag är så supernöjd med resultatet. Att få beställt 10 stycken som ett paket är rimligt om man jämför med de två akvarellkort jag gjort tidigare (Esse kyrka och syrener i vas) där 500 stycken av varje måste tryckas. 10 år senare så sitter jag väl på ett par hundra av varje kvar tror jag.
Så det här tyckte jag var väldigt roligt och vem som helst kan göra sina personliga kort för en rimlig summa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar