Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 januari 2018

Ingen ursäkt


Finns absolut ingen ursäkt att inte äta en fastlagsbulle mellan varven. Åh vad denna var delikat!

Alltså aldrig tidigare i mitt liv har jag åkt till arbetet på så hala vägar som i morse. Denna morgon tog nog priset och de flesta av oss ringde åt barn fruar och gubbar för att varna. I kväll for vi in till  stan och då var det helt okej att köra igen. Zeb som har sin specialmat för slitna leder höll på att bli utan så för den skull hamnade vi ut i trafiken. Så fick vi ju också fastlagsbullar så.

Ni som läser det här före klockan 21 i kväll vill jag rekommendera SVT2 som visar en dokumentär om He´di Fried som överlevde förintelsen. Hon har varit med också i Skavlan och hennes bok Skärvor av ett liv finns i min bokhylla. Gripande historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar