Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 28 januari 2018

En helkväll


Puccinis Tosca, 3 timmar, 20 minuter. Och jag njöt av varje minut.
Det är nånting storslaget med riktigt bra opera och fast jag tyckte väldigt bra om Trollflöjten så var Tosca nånting i hästväg. En tragisk och grym kärlekshistoria som utspelar sej i Rom år 1800.


Dåliga mörkerbilder.
Livesändning från Metropolitan i NY


Tosca spelad av Sonya Yoncheva och Cavaradossi spelad av Vittorio Grigolo. Vittorio sjunger som en gud och har rösten väldigt nära Pavarotti.
Det blev flera spontan applåder i Schaumanssalen fast de inte hördes till dem på scenen.


Mäktiga scenografier som var näst intill identiska med platserna i verkligheten.
Jag må vara lite konstig men den här kvällen gav blodad tand till mera sådant och det finns ett par operor i vår jag gärna bänkar mej för.
Tosca gick i tre akter så pauserna kom tätt och vi fick sträcka på benen mamma och jag. Jag var orolig att mamma inte skulle tycka om det hon kom och höll mej sällskap till men hon var faktiskt riktigt nöjd med kvällen. Det är min mamma det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar