Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 1 januari 2018

Årets första dag


Hej till det nya året! Nu skulle det gälla att lära sej skriva 2018 också.
Vi hade nyårsvaka i trevligt sällskap och kvällen gick i all hast. Plötsligt var klockan några minuter före tolv och det blev bråttom att få upp champagne korken. Vi firade även in svenskarnas nyår före vi tog oss hem.
Årets första dag blev Zeb prioriterad och han fick sin promenad från morgon. Istället steg jag i skidspåret när dagen började skymma igen och fick till sist ge mej när jag hade svårt att uppfatta var spåret svängde och jag fick lägga i backen några gånger. Men annars hade jag ett näst intill halleluja moment när föret var mycket bättre än i går och gubben gett skidorna en smörjelse. Ska det skidas i veckan får jag ta pannlampan, i morgon börjar ju arbetet förstöra fritiden igen.
Däremellan har jag njutit av kaffe och läst över boken Begynnelse. I mitten tyckte jag den var fasligt spännande men mot slutet gick den över mitt förstånd och blev bara konstig. Den gode Brown får nog inte till nån lika bra bok som DaVinci mera.
Så satt jag och såg på Nyårskonserten från Wien i nästan tre timmar. Storslaget som alla år. Det visades också upp konst av Gustav Klimt och Egon Schiele, två österrikiska konstnärer som vi läst om i skolan vilket gjorde programmet ännu intressantare.
Tror vi avrundar julledigheten med en film i kväll, La La land är nämligen bandat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar