Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 27 januari 2018

En lördag som bara försvann


Jag följde med gubben till Kokkola idag. Egentligen hade jag trivts bättre hemma men tänker att här hinner jag ju sitta. Så det blev några affärer i centrum och kaffe på snygga Kulma.


Väldigt enkelt får man timmarna att rinna i väg så.


Vid HH kangas fyndade jag tyg i en fyndlåda. Ska bli till gardiner i köket och sovrummet, för 20 euro. Sånt gillar jag storligen.

I morse beställde jag biljett till Tosca i Schaumanssalen i kväll och var helt på det klara med att gå ensam. Men på eftermiddagen hör mamma av sej och undrar om jag vill ha sällskap och vad är väl roligare än att få sällskap. Så då fixades biljett till henne och jag hoppas hon åtminstone ska tycka det är lite bra. Själv ser jag verkligen fram emot operan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar