Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 13 januari 2018

Julen ut



Granen har stått bortglömd i hörnet de sista dagarna. Ingen har ens orkat sätta på belysningen.
Så i dag fick jag ta mej i kragen för annars har den stått här ännu till påsken. Så fick hela vardagsrummet sej en uppfräschning och lite nya blommor då vi ändå skulle via ekorosk med en baklucka full med skräp.
Sen hade jag en lugn eftermiddag här hemma med genomgång av fotografier och en tupplur.
Zeb fick sin länk och han var smått billig i dag, känner brudar på långt håll just nu.
När jag ändå var småsvettig steg jag på skidorna också i dag. I morgon får bli vilodag. Det var trögt och segt med onödig kall smörja under. Men jag segade på lite i taget, lugnt och försiktigt för att inte komma ur kurs och göra en struts. Jag har ju ändå inte bråttom någonstans. Dessutom har jag en inflammerad sena under ena foten, en sträckning i stjärtregionen och ett svällande knä. Det säger ju sej själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar