Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 januari 2018

Tankar i mitt enkla skidspår


Voj vad jag harmades över skidspåret här hemma under dagen när jag visste att det kommit snö under natten och fortsatte under dagen. Så ser jag ett fb inlägg där min svägerska har lagt upp bild hur hon och sonen agerar spårkalle i "vårat" skidspår. Vilken god gärning hon gjorde medan jag våndades på arbetet.
När vi äntligen kom hem gjorde jag mej en smoothie på apelsinjuice banan grönkål och gurkmeja. Kröp upp i soffan för att avnjuta tillsammans med Zeb. Efter drinken sov jag över en halvtimme.
Efter fredagspizzan blev jag pigg och gav mej ut i beckmörkret med pannlampa att lysa upp spåret med. Vad säger det om näringsintaget ;)


Det uppfinns så mycket skräp nu för tiden. Varför är det ingen som kommit på vändbara bindningar och "nosar" åt båda hållen. Glid har man ju för det mesta tänker jag. Det är bara det att det allt som oftast är bättre bakåt.

2 kommentarer:

  1. Att du orkar ja a ve lata två daga nö /mamm

    SvaraRadera