Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 maj 2019

Försöka duger


Här ser man nog hur mitt intresse och färdighet i trädgården ter sej. Men försöka duger tänker jag.
Jag har flyttat en pion som kom på handeln i höstas och bara blev nertryckt i en pallkrage nästan i förhoppning att den skulle dö i vinter. Jag har ju inga blombänkar ser ni. Just för det överlevde den och plötsligt för nån dag sen ploppade det upp små röda början. Så jag tog tag i saken och grävde vidare i gräsmattan och nu har jag två pioner bredvid varandra. Vore jag nu riktigt ivrig borde det komma kantsten runt. Inte alls säkert att det händer. Måste ha skydd kring de späda plantorna för växtmarodören som syns i bild.


I alla fall så har vi besökt Garden Flora för allra första gången i kväll.


Ett riktigt trevligt ställe som ännu är under uppbyggnad.




Blir säkert riktigt bra när det blir klart.



Jag har redan lov på att få tomatplantor men var så sugen på lite ovanligare sorter att jag slog till på två plantor.


Dessa sorter. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar