Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 4 maj 2019

Tänk så det kan bli


Vi har hela eftermiddagen spenderat vår tid i Hirvlax med Solvej och S-O.
Gubbarna har fixat med datorer och fotografier och Solvej har radat i ugnen och gett tips och goda råd medan jag glaserat. Ugnen är fylld till brädden och läggs igång i morgon. Mest är det mina krukor den här gången och jag känner tacksamhet över att jag fått den möjlighet jag fått vad det kommer till keramiken.
Tänk ändå så det kan bli. Jag frågar om lov för medlemskap i en nybildad grupp , Merabs Skönheter och här är jag nu. Vän med en som hade både drejskiva och brännugn och var beredd att ge av sin egen tid för att jag skulle få pröva på nåt som intresserat mej i många år. För att inte tala om hela Merabs gänget, galna härliga människor. Ska försöka få till en träff i vår trädgård med dem i sommar.


Dessutom fick jag två sorters pumpa plantor. Det ger hopp om att våren kommer igen trots att det i skrivandets stund kommer lite snö igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar