Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 16 maj 2019

Ingen livräddare


Den här stackars humlan segade sej fram över stenplattorna vid växthuset och jag såg att det inte alls var bra ställt med den. Lyfte upp den försiktigt på jordgubbsblad med en stund senare var den död.


Den här stackars fjärilen hittade jag i vattentunnan och försökte rädda den från drunkningsdöden. La den på ett hushållspapper så att den skulle torka upp men jag var alldeles försent ute.
Jag är ingen livräddare.


Ljuvligt vid ååge.


Zeb tog sej ett svalkande kvällsdopp.


Jag har burit ut paprikaplantorna i växthuset och där får de nu stanna. Bär eller brist.
Rensat hallonplanteringen från ogräs medan Zeb gnagt på döda rötter.


Och trädgårdsgungan börjar vara ingungad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar