Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 maj 2019

Morsdagshelgen är startad


Storebror kom hem med med en vacker Azalea i kväll. Jag bjöd honom på morsdagsmiddag eftersom han inte är hemma på söndag. Hur jag ska kunna hålla liv i blomman är en annan femma, är så dålig växter. Men jag lovade göra mitt bästa och jag vill kunna glädjas länge över den.
Fick också i dag en palm från söderns land av en arbetskamrat som jag har ungefär lika stor oro över hur den ska överleva. Vill ju så gärna att det ska lyckas.
Hade ju tänkt mej ut med mina jordsäckar men ser att det regnar nu och plötsligt är det inte lika intressant längre. Dessutom är det ingen brådska med det men som sagt, våren är min ivrigaste tid. Borde i alla fall ta mej ut till växthuset och se hur dahliorna mår.


Citronerna är inramade och piggar upp i köket. Det är fredag och Lejonen vann över Kanada, så att det regnar gör egentligen ingenting. Tänder i stället ett par ljus och låter friden infinna sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar