Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 27 maj 2019

Världsmästare


Så bärgade lejonen hem guldet.
Otroligt strongt kämpat på isen av det finska laget och jag kan inte annat än lyfta på hatten och buga djupt. Vilken underhållning de bjudit oss soffpotatisar på den senaste tiden. Har varit smått degig i skallen av sömnbrist i dag men det känns som om det var värt det. Hade inte velat sova bort guldmatchen.


Satt en timme med farmor efter arbetet och drog igång gräsklipparen när jag kom hem. Men mitt batteri började kännas urladdat och en huvudvärk kom smygande. Avslutade och tänkte att det som är klippt är i alla fall klippt.


Tog kameran och hunden och gick ner till ån. Hittade lite fina blomster att föreviga. Inte det enklaste då hunden drar åt ett håll och jag ska försöka hålla kameran still. Han hade helst gått för att ta ett dopp men jag avrådde.
Väntar nu på att världsmästarna ska äntra scenen i Helsingfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar