Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 3 november 2012

Allhelgona


Allhelgona och vi minns våra kära som gått bort.
Vi har tänt ljus vid gravgården för gubbens farmor och farfar, min farfar, min mormor och morfar, min pappa och min målarvän/gubbens faster.
Samtidigt som jag minns mina kära med tacksamhet finns just nu en oro inom mej. Min farmor ligger på sjukhus och tankarna far ständigt till henne i dag.
På förmiddagen var jag ute med Zeb i skogen för att plocka hem ris till en dörrkrans och medan jag stod där och band ihop en stomme hörde jag kyrkklockorna samtidigt som delvårdsbilens sirener. Jag stannade upp för att lyssna hur länge jag skulle höra sirenerna och det var ingen lång stund. Visste genast att den hade farit till Essehemmet för att hämta farmor. Jag kände det så starkt och när min farbror ringde mej en stund efter att jag kommit hem var jag inte alls förvånad.
Nu hoppas och ber jag att allt ska bli bra med henne, att hon ska få finnas bland oss länge än.

Josh Grobans låt To where you are vill jag tillägna alla som saknar nån i kväll.
Vill du lyssna klickar du HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar