Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 21 november 2012

Äntligen kommit igång


Vi fortsätter leva i mörker och här inne tänder vi fler och fler ljus.
Vet inte om det är just mörkret som gör det men nog är jag trött efter arbetet nu på dagarna. Frisk luft saknar jag också. I går motionerades inte hunden och i kväll tog gubben hand om saken. Själv tog jag äntligen tag i klädgarderobstädningen. Det var verkligen på tiden. När man hittar underkläder med prislappen kvar och inte har en blekaste aning när det införskaffats, ja då är det på tiden att gå igenom ett och annat. Kunde rätt snabbt konstatera att de är riktigt dåligt på klädfronten. Arbetspajtor med ingrodd svett och hål under armarna finns i parti och minut. 4 st Cohen pajtor, eller så kallade kvalitetspajtor. Men sen är det slut liksom, bara urtvättad skit. Men sitter man mest hemma som jag behöver man inte så mycket men sen blir det ju panik också den dag man verkligen skulle behöva ha nåt anständigt att sätta på sej.
Mitt i eländet kom jag på att jag har två hemmagjorda julklappar som är spårlöst försvunna. Har letat och vänt upp och ner på det mesta men inte ett spår finns av dem. Så där blir det när man stoppar undan lite här och lite där och tror att man minns stället sen. Säkert löser det sej, det är ju en månad ännu att leta på men just nu är det en gåta.
Minnet alltså, det är en vara det borde gå att köpa mera av.


Gissa bilden kunde vi ha här.
Ibland misslyckas det verkligen men kan bli fint ändå. Det är Patriks radiostyrda helikopter som är ut och flyger. Men det såg ni ju direkt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar