Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 25 november 2012

Nu börjar det på allvar


Hallå! Vet ni att vi nu är inne i den sista månaden före julafton.
Det betyder att inget eller ingen stoppar mej längre. Skulle i så fall vara mitt "friska" knä som har fått för sej att trilskat riktigt ordentligt. Trodde ett tag i går att nånting höll på att gå sönder i det men i dag igen har det hållit för granrishämtning.
Fick gubben med till skogs från morgonen och slarvade hem en hög med granris och en pytteliten lillajulgran till nästa helg. Har nu pyntat på verandan och den blev strax mera inbjudande. Nu är det bara snö som fattas.
Sökte en elljusstake i går som jag sett i Vasabladet men i Kokkola fanns den inte. Så slog det mej ute i skogen att tänka sej så har jag haft en son i Vasa i natt och som åker förbi Prisma där på hemvägen. Sms:ade försiktigt 12.40 om han är vaken, kan inte vara nog så försiktig. Så han ringde upp och jag satt här och viftade med händerna och beskrev hur den såg ut (som om han såg det va?!) och snäll som han är ska han vika in och se om den finns.
Pyntandet, nu börjas det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar