Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 19 november 2012

När det inte blir som man tänkt sej


Hade ju sett framför mej hur mysigt mitt lilla lamphöghus skulle bli, ett vackert blickfång.
Nu blev det inte riktigt så. Det är vingligt och rangligt och sladden med lampan jag hade tänkt använda var förstås mycket större än jag mindes.
Sur och tvär har jag dragit fram alla lampsatser till juldekorationer och ingen har passat. Men jag har i alla fall fått en oreda utan like i storgarderoben. Grattis till det!
Testade nu med ett värmeljus för att överhuvudtaget få en bild men en lampa ska jag ännu ha, så är det bara. För hur rangligt och fult det än är ska det stå fram för som jag har kämpat med att hålla väggarna stående och skarvarna att hålla så ska det banne mej stå fram.
Nu är jag så där ynkligt måndagstrött och frusen och det tar inte överhuvudtaget med nåt, alltså gör jag inget heller.
Och i dag har solen lyst från en blå himmel medan jag varit fast inne i fabriken. Heja vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar