Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 14 november 2012

En vanlig onsdagskväll


Oj vad jag längtade hem i dag.
Väl hemkommen värmde jag glögg (det är ju nästan jul), sträckte på mej och utbrast Herregud vad skönt det är att vara hemma! Ibland skräms jag av den där känslan av hur bra jag trivs här hemma.
Men efter att ha varit halvdöd ett bra tag tänkte jag ta tag i kvällsmaten men då kom gubben med ett ypperligt förslag. Han tyckte vi kunde gå ut och äta och samtidigt skulle jag få gotta mej åt alla julsaker och blingbling som nu är framsatta.
Jag var inte sen att kasta potatissäcken tillbaka in i skåpet.
Kom hem med två julklappar, lite onödigt skräp och ett material som jag aldrig har använt förr. Det är också ett av de tusentals saker som ploppar upp i mitt huvud under arbetsdagen. Berättar inte mer om det just nu för det kan faktiskt bli pannkaka av det hela än. Men lyckas det blir det en helt annan sak. Är så peppad av min ide just nu att jag helst av allt vill skolka i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar