Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 4 november 2012

Ett sjukhusbesök


Farmor har funnits i tankarna mest hela tiden den här helgen.
Det sista jag tänkte på i går kväll och det första i morse. Men det är väl inte så konstigt att våra tankar kretsar kring nära och kära och särskilt när något händer.
I kväll har vi hälsat på henne på sjukhuset och jag var nog smått nervös när vi öppnade dörren till avdelningen. Men blev glatt överraskad av hur pigg hon verkade. Rosiga kinder och solsken i blick kunde man nästan säga. Humorn sitter där den ska och vi fick skratta hjärtligt åt hennes funderingar.
Mycket lättad om hjärtat när vi for därifrån. Hoppas nu det goda håller i sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar