Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 8 november 2012

Som Fäbodastranden


I kväll är jag riktigt mossig och eländig.
Känns som om Fäbodastranden är i mina ögon, sandig och eländig.
Lite handarbete ska jag väl ändå ta tag i, det är helt enkelt för roligt för att låta bli och julen mina vänner, julen närmar sej med stormsteg.
Väntar så på morgondagen när nattskifte ännu en gång är över i detta hus och snickaren kommer hem. Han har fått sina snygga vinterskor på posten och blir spännande att se om de passar. Nya skor är väl inget märkvärdigt men om ni tänker er att allt i klädväg i flera års tid har varit svart tänkte jag svälja tungan när det plötsligt blev bruna.
Borde sätta mej ner med en inköpslista för morgondagens Prisma besök. Det säjs att det är farsdag på söndag och lite extra godsaker bör det då också bli.
Men nu alltså handarbete i soffhörnan och till sist boken Sandmannen, haha så passande just nu.


Fler än jag är tydligen däckad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar