Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 november 2012

Min dag


Vad svårt det är att kunna sova en fredagmorgon när man faktiskt har all tillåtelse i världen att dra täcket över öronen och bara låta gå.
Nej då är man uppe med tuppen och så lagom till eftermiddagen blir det en powernap för att man överhuvudtaget ska orka se lite tv i kväll.
Förmiddagen gick åt till att få hem mat, hobbyfärg och juliga snören. Så kom lilleman hem från sitt uppbåd och det blev en tur i skogen för att kolla in "ägorna". Det blir Dragsvik för hans del till sommaren.


Sprang på en bortglömd lada.


En liten förhandstitt på det jag håller på med.


Så ett litet tips till er som har en död älg i frysen.
Släng älgen i en gryta. I med öl (2 burkar krävdes till vår älg), en flaska soja, pepparkorn och lagerblad. Låt puttra på i minst två timmar och du har en fantastisk mör älg efter det. Behöver inte ens skäras upp, den bara ramlar isär i små läckra bitar.


Till sist ännu lite handarbete och druvor och tjofaderittan så har man plötsligt en dag som inte gått av för småhackor.

4 kommentarer:

  1. som ja sagt förr no e du aktiv å ja har no på klart va du sysslar me lycka till - mamm

    SvaraRadera
  2. Jag ska prova slänga älgen i grytan med dessa råvaror :) tack för tipset! //Carina

    SvaraRadera