Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 november 2012

Tro Hopp och Kärlek


Vi har en pojke som när han var liten brukade tala om tro på kärleken när han menade symbolerna tro hopp och kärlek. Gulligt.
Jaha, här är då slutresultatet av mitt tvådagars projekt. Lite juligt men ändå inte. Rosetten går att byta till annan färg om man så tycker och nu gäller det bara för mej att hitta en plats åt det.


Jag gjorde två stycken så det ena gav jag till Patrik och har nu ett tredje på tork som Erik ska få. Inget som värdesätts så högt i dag men jag la det i byrålådan och sa att en dag ännu kan det kännas mera värdefullt. Särskilt när det pratas om egen lägenhet så småningom.


Har använt modelleringsmassa som jag köpt på Clas Ohlson. Kavlade ut (med vaxduk under) med en glasflaska till lämplig tjocklek. La pappersmodellerna på som jag skissat ut på fri hand och skar efter modellerna. Sen tog jag vatten i ett glas där jag doppade en träkniv i och slätade ut kanter och ojämnheter. Gjorde hål för snöre med ett penselskaft. La dem på en skärbräda för att torka under natten. När massan är våt är den lite gråaktig men efter att den torkat blir den mera vit.
Dagen projekt var då att få kanterna ännu slätare och då tog jag till fint sandpapper. Därefter målade jag med vit hobbyfärg som var Glossy för att få lite blänk. Färgen inhandlades vid Bokhandeln. När det torkat var det bara att binda ihop med snören och sätta rosett på. Snören från Blossom och Petterssons Trädgård (dit ni för övrigt ska åka om ni är svältfödda på ögonfröjd).
Det fantastiska med det här var att en ny ide´ la sej som bomull i hjärnan på mej :)
Kan bli lördagskvällens räddning.

2 kommentarer:

  1. Oj vad fint! Här vid oss har just dedär symbolerna ett extra värdefullt värde...Alla behöver vi väl just Tro Hopp Och ♥

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja visst behövs symbolerna, särskilt i den tid vi lever nu.

    SvaraRadera