Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 29 november 2012

Käraste syster


Vad kan göra en mera varm om hjärtat en vanlig torsdageftermiddag än när ett litet sött paket står på hyllan i ens omklädningsskåp på arbetet.
På kortet står Trevlig lillajul! ö. syster.
Att ha en lillasyster är en rikedom, verkligen. Åldersskillnaden har gjort sitt och jag har varit steget före hela tiden, men vartefter åren går påverkar det inte så mycket längre.
I paketet som jag öppnade strax jag kom hem, för vem klarar av att vänta till lillajul liksom fanns ett underbart vaniljdoftande massageljus. Hon vet verkligen att vanilj är en favoritdoft och varje gång jag går förbi det måste jag bara ta och snusa lite i det. Mmmm....
Alltså jag har igen en ledig morgondag och fredagsfeelingen har gjort intrång redan nu. Inte alls dumt att förkorta arbetsveckorna så här före jul. Den möjligheten har jag inte haft tidigare.
Morgondagen kommer att bestå av en ordentlig promenad från morgon (är det tänkt i alla fall), bullabak och frissabesök. Så nog ska den dagen också flyga i väg. Men lite sovmorgon ska jag unna mej efter att ha stigit upp klockan fem den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar