Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 maj 2015

En rolig dag


Så otroligt tacksam över vänner som kommer i min väg i livets olika skeden.


Mina nyaste nyfunna Merabs skönheter är en sann glädje och inspirationskälla.


I dag var det plantutdelning för skönheterna på Den Släta Kullen.


"Öronet" har på nåt konstigt vis blivit mycket centralt i sällskapet.


Vackert ögongodis.


På Den Släta Kullen är allt möjligt. Till och med Magnolian blommar.


Ugglan hade koll på läget.


Dagens överraskning blev invigning av den för dagen nya Merabs porten, eller var det bågen? herregud nu har jag glömt! (sorry Dadelstrand). Hur som helst som den viceordförande jag är fick jag den stora äran att klippa bandet. Ni må tro jag var tagen av stundens allvar och lite skakis på handen. Men allt gick fint och vi kunde beträda den nya konstruktionen och på andra sidan väntade självaste Merab. Efter sådan högtidlig ceremoni vankades det kaffe under paviljongtaket och där sjöngs det för en annan jubilar, t.o.m så grannens gräsklippning avstannade. En kanon eftermiddag helt enkelt.
Sen fortsatte jag vidare på examenskaffe till en väninnas dotter som blivit klar med studierna så det blev en dag i festens tecken.
Nu ska jag göra nåt gott att äta åt gubben och mej. Tar ut det till uterummet och njuter av lugnet resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar