Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 maj 2015

Som en vanlig måndag


Ungefär så känns det ja, som en vanlig måndag.
Arbete, matlagning, klädtvätt och hundpromenad. De är ju så lika varandra mina dagar och ibland finns det inte mycket att orda om.
Två solskenshistorier har jag. Den ena är att dessa fantastiska vitsippor ser jag från vårt köksfönster som härliga vita snödrivor. Den andra är att jag fick en pratstund med min gamla arbetsledare i dag. Han kommer som solen en grå vardag.
Sen är det inte fy skam att både Ernst och Leijonen figurerar i tv rutan i kväll. Jag får väl nog söka nån tv skärm i nåt sovrum för att titta på Ernst har jag på känn. Sen får jag kuta på som en skottspole under reklampauserna för att hålla mej uppdaterad. Men det ska nog gå bra det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar