Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 31 maj 2015

Lugn och ro


Det här uterummet har blivit en favoritplats för flera av oss.
När man vill dra sej undan, få lite lugn och ro är det perfekt. Nära till naturen, fågelsång och regndroppssmatter på taket, ja det ljudet är så väldans sövande. Dagbädden är ofta upptagen och det gäller att hinna först om man tänkt sej den platsen. Idag gjorde jag en deal med lillebror. Om han hämtade solstolen åt mej skulle han få bädden. Så där låg vi bredvid varann och läste våra böcker.


De batteridrivna papperslyktorna (de hängande vita bollarna) från Claes Ohlson var billiga och väldigt fina när skymningen kommer. Igår kväll mellan tio och elva hade jag igång dem när jag var där men det är förstås mot höstsidan de blir som allra bäst.


Jordgubbar mognar efter hand.


Jag har tagit in mitt kabelbord som jag fick av en elektriker i vintras efter att ha frågat snällt. Där i uterummet passar det hur fint som helst att ha lite av varje på.


Snart kommer tomaterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar