Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 maj 2015

Sjung och le


Det försöker jag åtminstone.
Drar upp smilbanden varje gång jag skymtar en spegel, bara för att peppa mej själv.
Är så in i dödens trött av pollenallergin så det känns som om jag ragglar runt mestadels.
Ändå hade jag inte vett att bara vara ikväll. Nejnej här skulle kokas köttsoppa, bakas bröd och kaka.
Det blev som det blev. Brödet ser inte aptitligt ut, undrar vad jag la i det, har glömt totalt. Soppan har jag inte smakat på och för många kakbitar blev det. Den blev i alla fall bra och god. 6 ägg går det åt till stora bärkakan och då plockar jag alltid fram mormors stora skål och minns hennes bullabak och kök. Minnen. Det bästa vi har.


Tvättmaskinen ser det rätt dystert ut för.
Den går och stannar och gubben skruvar och skruvar. Han är så duktig och envis och ger sej inte i första hand. Lillebror erbjöd sej redan med att hämta hem en ny åt oss. Få nu se hur det blir. Än lever hoppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar