Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 maj 2015

Utfärd


Det blev en utfärd i gårkväll.
Hamarforsen längs Kolamvägen var målet.


Vilka pärlor det finns i vårt närområde. Just nu är där kanske som bäst när vårflödet är som störst.


Zeb passade på att svalka sej.


Fotografen i stundens ögonblick.
Här kommer ett axplock av hans foton från kvällen. (De fyra översta är från min telefon.)






Dagen i dag började med en promenad till kära mor som bjöd på värmande kaffe och kaliser till utlånings så jag inte skulle stelna på halva vägen tillbaka. Isande vindar och våren verkade långt borta. Men på eftermiddagen gick det fint att sitta uppefter husväggen med sin kaffekopp.
En sväng till gravgården eftersom det i dag är mormors dödsdag och det känns så länge sen jag besökt gravarna där. Tänkte hälsa på farmor på samma gång men hon var ute i svängarna nånstans.
Satt en god stund och läste en bok i uterummet. Så skönt att kunna sitta där och höra på fåglarnas kvitter. Verkligt rogivande.
Den första maj helgen börjar vara över och det har suttit fint med en extra ledig dag.
I morgon återgår vi till näringarna och som vanligt tycker jag veckan är fullspäckad före den ens har börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar