Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 maj 2015

En vanlig måndag


Måndag och lyser inte solen!
Jag är inte bitter. Jag är inte bitter...
Men kunde konstatera som så många med mej att den bedrar när man ser ut genom fönstret. För på andra sidan var och är det svinkallt.
Vi hämtade hem det sista elementet i staketet och nu är det på plats. Har inte själv sett slutresultatet för jag fick order om att gå in av självaste snickaren. Säkert för glapp i käften eller nåt, jag som bara försökte höja stämningen när det trilskades. Ryktesväg har jag hört att det går lite banan i det hela, men vi ska brassa på med mokarn nån dag för att rätta till det. Sen ska stolparna sågas i samma längder, små skyddstak på varje stolpe fixas, jord fyllas, gräsfrö sås och ett eller ett par träd av nåt slag ska planteras i sinom tid. Jamen ni hör ju, nästan färdigt alltså!
Lite grönt fick plats i min nyinköpta ampel av Solvej i Hirvlax och jag tyckte det blev riktigt fint. Tror också Ernst skulle tycka om denna vackra kruka. Han kommer ju i kväll...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar