Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 9 maj 2015

Öronprydnader


Så kom lördagen med inte alltför självklart uteväder.
Grått blåsigt och småkyligt. Violerna står och småbockar och kämpar tappert på.
Startade morsdagsfirandet redan i dag med ett besök hos farmor. Hon bjöd på kaffe och tårta och vi fick en bra eftermiddag tillsammans.
I kväll smäller det.
Merabs skönheter ska på konsert till Schaumans salen och rad 6 kommer att glittra lite extra. Sångarbröderna med Härfågeln i spetsen får se upp så de inte bländas av skönheterna. Öronprydnader lär ska va extra viktiga i kväll och jag som knappt kan ha örhängen tvingade ett par knoppar igenom snibbarna i morse för att försäkra mej om att hålen ännu fanns kvar. Så snart pular jag dit dem igen, allt för grupptrycket såklart och hoppas på det bästa att det går fint. Blir det riktigt jobbigt får jag smyga ner dem i väskan där i mörkret. Men i börjanet ska de i alla fall sitta där, sen får vi se. Kommer att gå med eldiga örsnibbar i flera dagar efter det här. Men det är det värt. Ska man vara fin får man lida pin helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar