Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 maj 2016

Äntligen helg


Som jag längtat till fredag, och nu är den här.
Så otroligt korta nätter med sena hockeymatch kvällar och svintidiga arbetsmornar.
I går kväll när jag skulle ha fått ta en tidigare kväll kom vi på att det ska sjungas för svågern som fyller 40 i dag och kära syster som nuddar strecket i midsommarhelgen. Så vi spökade ut oss efter bästa förmåga och samlades ett 20 tal likasinnade för att trängas ihop ett mörkt utrymme för att forslas den sista biten fram till gården. Vi sjöng och hurrade med väna stämmor och det ville sej inte bättre än att klockan blev alldeles för mycket och väldigt svårt att sen somna när skrattet bubblade i bröstet.
Så jag var nog så groggy i morse så jag visste inte vart jag skulle göra av mej. Mycket kaffe och en vacker morgon som jag förevigade gjorde ändå att humöret steg i rakt stigande kurva.
Och i kväll har jag fått hem en vinbärsbuske, örter och ett kinapion början hämtades från gubbens faster.
Jag kanske planterar om örterna än i kväll, njuter ett glas rött och känner hur stressen lägger sej sakta men säkert långt nere på botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar