Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 9 maj 2016

Som små akvareller


Sprang runt och fotograferade det sista jag gjorde igår kväll.
Det blåste en aning så inget hölls stilla men blev rätt fint ändå kan jag tycka. Lite som små akvareller.


Jag är inne i en period med mycket huvudvärk och kom hem med en bankande skalle.
Lillebror hade varit och handlat och tyckte vi skulle ha lite morsdag än i dag. Hur varm i hjärtat blir man inte av sånt! Så han gjorde franska potatis med mozzarellasticks och grillade kött där ute. För mej var det bara att sätta mej ner och äta och njuta av maten och solen som då ännu värme terrassen. Vi har kallare väder att vänta och det märks redan i kväll.


Jag hade gett mej den på att tvätta köksfönstren som gubben skitade ner när han tvättade takrännorna med högtryckstvätten. Sen så grävde jag upp alla plantor av Sibirstånds ur en rabatt för nu skulle eländet bort. Så nu återstår bara för mej att få huvudet på skaft igen till hockeyn senare.
Hade haft möjlighet att närvara vid både Schaumans salen och Rådhusgallerian i kväll men med ett strejkande huvud väljer man fort bort det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar