Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 maj 2016

Långrandigt


Jag vet jag varit långrandig den här våren.
Men den här pollentiden håller jag verkligen på att få fel i huvudet med. Konstigt nog tycker jag mej få mer och mer besvär för varje år som går. Finns det nu ingenting man kunde växa ifrån annat än förståndet?
Igår när det regnade och blåste var jag med Zeb till skogen. Vi njöt i fulla drag och enda som störde var myggorna som nu har kommit.
Halv fem i morse vaknade jag av att det var stopp i rören. Så tungt med andningen och det gick inte att sova mera. Arbetsdagen har gått som i dimma. Skulle jag haft ackord i nysningar hade jag varit snorrik (hehe) vid dagens slut. Hela plytet har varit lika röd som min tröja och ögonen har runnit som om jag haft världens sorg över mej. Alltså riktigt eländigt.
Så den här kvällen har jag hållit mej inne och fick för mej att avsluta en påbörjad målning. Samma hund och pojke som jag målat tidigare och samma sky,storstad och regn som på några andra. Nu alltsammans satt ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar