Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 18 maj 2016

Serveringsvagnen


Nu står den här hemma äntligen. Min serveringsvagn och egen design.
Ni minns kanske att jag dillade om nåt samarbete för flera månader sen. Det har tagit sin tid och allt är fortfarande lika öppet.


Jag får ofta ideer som ploppar upp och sen faller i glömska. Ser jag en plåtbit i arbetet så kan jag få den till många andra saker än det som den är ämnad till. Till exempel har jag flera lampskärmar och en golvlampa i skallen och hastigt nedplitad på vilken smutsig pappersbit som helst.
I min värld finns det så mycket man kunde göra.


Ide´n om vagnen dök upp en dag och jag nappade tag i en ritare från kontoret och la fram min ide´
Jag hade skissat den och förklarade hur jag ville ha den att se ut. Han tog genast tag i det och ritade fram en vagn på datorn som jag fick titta på. Från det gjorde vi små ändringar, kände oss nöjda och visade den vidare ännu "högre upp"
Den fick tummen upp och det skulle göras en prototyp.


Från det började det dra ut på tiden. Rätta verktyget skulle sitta i bockroboten och det blev inte bytt bara för att få till handtaget osv. Så allt skulle väntas på och sånt gillar jag verkligen inte, men vad gör man, jag kom ju bara med min ide´och skiss. Den dagen handtaget bockades var mycket intressant. Då fick jag vara med och godkänna.
Efter vinterledigheten när jag kom tillbaka stod den ihopmonterad men mycket instabil. Och på det har det strandat. Dessutom är det den brådaste tiden nu och kanske inte läge för nya produkter att tvingas fram.
Den här som jag har hemma nu är så är övre bordskivan och benen fastsvetsade och nedre skivan hålls fast av hjulen som skruvas underifrån. Men om man tänker att den ska fraktas som postpaket så ska den vara nermonterbar till ett så litet paket som möjligt.


Hur det nu än blir så står den här min vagn och det kan mycket väl gå så att den blir det enda exemplaret på den här planeten. Men bara det att från en lite fjuttig tanke och en skiss fått ta del av hur det går till när nya produkter utvecklas har varit ett nöje i sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar